tiistai 14. elokuuta 2012

Vihdoinkin valmennuksessa!

Nyt blogin pito jää vähemmälle, koska koulu on alkanut. Olen itse kuitenkin jo kahdeksannella ja illat menevät läksyihin, hevosten ratsastamiseen ja muuhun hoitoon. Yritän kuitenkin kirjoitella edes kerran viikossa. Tietokone on kuitenkin se asia, josta on pakko tinkiä. Mutta nyt ajattelin naputella pienen postauksen valmennuksesta, joka oli jo lauantaina...

Valmentaja olikin ihan uusi. Hän on Saulin rakuunakaveri, joka asuu Helsingissä. Kokenut pitkän linjan upseeriratsastaja, joka on mennyt koulua, esteitä, katrillia yms. Kaiken lisäksi hän tuli valmentamaan minua ja Neesaa kotikentälle, mikä oli varsinaista luksusta:) Aloitettiin vain kevyesti, koska olin hänelle uusi tuttavuus ja Neesa palailee tauolta. Hyppäsimme ihan perusjumppasarjaa ensin kahden askeleen välillä ja sitten yhden askeleen välillä, mikä vaati jo todella hyvää tasapainoa. Sitten hypättiin pientä kavalettia kaarevalla lähestymisellä ja lopuksi yksittäistä pystyä. Näistä sitten kasattiin pieni rata, joka tultiin muutaman kerran. Valmentaja sanoi, että voisin istua vielä hieman matalemmalla kevyellä istunnalla ja myödätä vielä alemmas kaulaa pitkin, vaikka tokihan minä olen niin tehnytkin. Tunti oli opettavainen ja kiva pitkän tauon jälkeen. Lopuksi hän kehui Neesa tasaiseksi ja hyvin koulutetuksi hevoseksi. Sain taas olla ylpeä mamin pikkuisesta<3

Neesa ''sukeltaa'' esteelle, jos se on matala.

Tiukka kurvi tulossa.

Tultiin aika juureen...
Nyt hepo tai ratsastaja ei sukeltanut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti